РОЛЯ, КОМПЕТЕНТНОСТ И ОТГОВОРНОСТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯТ В СЪВРЕМЕННАТА АКАДЕМИЧНА ЕКОСИСТЕМА
DOI :
https://doi.org/10.53606/evfu.24.420-427Ключови думи :
поколение Z, университетски преподавател, роля на преподавателя, компетентност на преподавателия, отговорност на преподавателяАбстракт
Настоящата статия изследва трансформацията на ролята на университетския преподавател в контекста на променящата се академична екосистема и когнитивните особености на поколение Z. На основата на емпирични данни се аргументира необходимостта от преход от традиционния лекционен модел към фасилитиране на активно, визуално и ориентирано към практиката учене. Представена е сравнителна рамка между лектор и фасилитатор, като се подчертава значението на интерактивните методи, дигиталните ресурси и гъвкавата структура на учебния процес. Анализирани са ключовите компоненти на преподавателската компетентност, както и ролята им за изграждане на въвличаща и устойчива учебна среда. В заключение се акцентира върху отговорността на преподавателя като вдъхновител, възпитаващ критическо мислене, ценности и социална ангажираност в студентите.
Файлове за сваляне
Публикуван
Лиценз
Авторски права (c) 2025 E-Journal VFU

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.