ВЪЗРАСТОВИ РАЗЛИЧИЯ В ПЕРЦЕПЦИИТЕ ЗА АВТЕНТИЧНО ЛИДЕРСТВО
Ключови думи :
автентично лидерство, възрастови различия, перцепция, смисъл, уязвимост, лидерско поведение, ANOVA анализАбстракт
Настоящото изследване анализира възрастовите различия в начина, по който служителите възприемат аспектите на автентичното лидерство в българския бизнес контекст. Използван е авторски въпросник със 7 подскали, приложен върху извадка от 255 участници, разделени в пет възрастови групи. Резултатите от ANOVA анализа показват, че единствено компонентът „Воден от смисъл/кауза“ демонстрира статистически значима разлика между възрастовите групи. Средните стойности показват, че именно групата между 26–35 години, която е във фаза на активна професионална реализация, приписва най-висока значимост на този аспект. Отчетена е и гранична тенденция при „Уязвимост“, което предполага възможна възрастова чувствителност към автентичността в лидерското поведение. На основата на тези резултати е предложен възрастово чувствителен дизайн на обучителна програма за автентично лидерство, съобразен с нуждите и приоритетите на различните поколения в работна среда.
Файлове за сваляне
Публикуван
Лиценз
Авторски права (c) 2025 E-Journal VFU

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.