РОЛЯ, КОМПЕТЕНТНОСТ И ОТГОВОРНОСТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯТ В СЪВРЕМЕННАТА АКАДЕМИЧНА ЕКОСИСТЕМА

Автори

DOI :

https://doi.org/10.53606/evfu.24.420-427

Ключови думи :

поколение Z, университетски преподавател, роля на преподавателя, компетентност на преподавателия, отговорност на преподавателя

Абстракт

Настоящата статия изследва трансформацията на ролята на университетския преподавател в контекста на променящата се академична екосистема и когнитивните особености на поколение Z. На основата на емпирични данни се аргументира необходимостта от преход от традиционния лекционен модел към фасилитиране на активно, визуално и ориентирано към практиката учене. Представена е сравнителна рамка между лектор и фасилитатор, като се подчертава значението на интерактивните методи, дигиталните ресурси и гъвкавата структура на учебния процес. Анализирани са ключовите компоненти на преподавателската компетентност, както и ролята им за изграждане на въвличаща и устойчива учебна среда. В заключение се акцентира върху отговорността на преподавателя като вдъхновител, възпитаващ критическо мислене, ценности и социална ангажираност в студентите.

Файлове за сваляне

Публикуван

2025-10-20

Брой

Раздел (Секция)

Статии

Категории

Как да цитирате

Монева, И. (2025). РОЛЯ, КОМПЕТЕНТНОСТ И ОТГОВОРНОСТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯТ В СЪВРЕМЕННАТА АКАДЕМИЧНА ЕКОСИСТЕМА. E-Journal VFU, 24, 420-427. https://doi.org/10.53606/evfu.24.420-427