В ТЪРСЕНЕ НА СИНЕРГИЯТА МЕЖДУ ТРАДИЦИОННОТО ПРЕПОДАВАНЕ, МОДЕРНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И НУЖДИТЕ НА СЪВРЕМЕННИТЕ СТУДЕНТИ

Автори

DOI :

https://doi.org/10.53606/evfu.24.389-397

Ключови думи :

Джен Зи, Поколение Z, счетоводство, преподаване на счетоводство в университета, модерни технологии

Абстракт

Настоящата статия разглежда преподаването по счетоводство в университета през призмата на дигиталната трансформация и поколенческите характеристики на студентите от поколение Z. Авторът представя традиционния модел на преподаване, основан на лекции, пасивно възприемане и оценяване чрез писмени изпити, и го съпоставя с модерните подходи, които акцентират върху активното участие на студентите, използването на технологии, интерактивни методи и практическа ориентация. Място в изложението заема ѝ профилът на поколение Z – съвременните студенти. Те са дигитално грамотни, визуално ориентирани, критично мислещи и мотивирани от смисъла и приложимостта на учебното съдържание. В този контекст се очертава необходимостта от адаптиране на преподаването по счетоводство чрез платформи за електронно обучение, обучаващи приложения, геймификация, дигитализирани ресурси, записване на лекции, използване на счетоводни софтуери за учебни цели, „обърната класна стая“.

Файлове за сваляне

Публикуван

2025-10-10

Брой

Раздел (Секция)

Статии

Категории

Как да цитирате

Монева, И. (2025). В ТЪРСЕНЕ НА СИНЕРГИЯТА МЕЖДУ ТРАДИЦИОННОТО ПРЕПОДАВАНЕ, МОДЕРНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И НУЖДИТЕ НА СЪВРЕМЕННИТЕ СТУДЕНТИ. E-Journal VFU, 24, 389-397. https://doi.org/10.53606/evfu.24.389-397