ЕМОЦИОНАЛНА ПОДКРЕПА ЗА СЛУЖИТЕЛИ, ГРИЖЕЩИ СЕ ЗА ДЕЦА С МНОЖЕСТВЕНИ УВРЕЖДАНИЯ
DOI :
https://doi.org/10.53606/evfu.24.1-10Ключови думи :
емоционално прегаряне (burnout), множествени увреждания, абнормност, специални образователни потребности (СОП), синдром на емоционално прегарянеАбстракт
Настоящата статия цели да маркира влиянието на емоционалното прегаряне (burnout) върху професионалисти, ангажирани с грижата за деца със специални образователни потребности. Темата е особено актуална в контекста на нарастващите изисквания към персонала, работещ в социалната сфера, където високите емоционални натоварвания, хроничният стрес и ограничената институционална подкрепа често водят до психологическо и физическо изтощение. В теоретичната част на изследването са разгледани водещи модели, дефиниращи същността, етапите и факторите, допринасящи за развитието на синдрома на прегаряне. Чрез анализа на тези парадигми се цели не само да се обясни феноменът в неговата комплексност, но и да се очертаят възможни насоки за превенция и интервенция, ориентирани към подобряване на професионалното благосъстояние на служителите в тази чувствителна област.
Файлове за сваляне
Публикуван
Лиценз
Авторски права (c) 2025 E-Journal VFU

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.