РОЛЯТА НА ТРЕНЬОРА ЗА ЛИЧНОСТНО И АКАДЕМИЧНО РАЗВИТИЕ НА ЮНОШИ СПОРТИСТИ: КАЧЕСТВЕНО ИЗСЛЕДВАНЕ
DOI :
https://doi.org/10.53606/evfu.23.883-891Ключови думи :
академична мотивация, личностно развитие, треньор, юноши, спортни танци, качествено изследване, мотивационни моделиАбстракт
Настоящата статия представя резултатите от проведено качествено изследване, основано на полуструктурирани интервюта с треньори по спортни танци. Целта на изследването е да се анализира възприятието на треньорите относно тяхната роля като ключов фактор за личностното и академичното развитие на спортуващи юноши в училищна възраст. Чрез тематичен анализ на събраните данни се идентифицират повтарящи се теми, модели и тенденции, отразяващи въздействието на треньорската фигура не само върху спортните постижения, но и върху академичната мотивация, стратегиите за учене, изграждането на саморефлексия и дисциплина у подрастващите. Получените резултати подчертават комплексната и мултифункционална роля на треньора в развитието на младите спортисти в условията на балансирано взаимодействие между спортната и образователната сфера.
Файлове за сваляне
Публикуван
Лиценз
Авторски права (c) 2025 E-Journal VFU

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.