РОЛЯТА НА ТРЕНЬОРА ЗА ЛИЧНОСТНО И АКАДЕМИЧНО РАЗВИТИЕ НА ЮНОШИ СПОРТИСТИ: КАЧЕСТВЕНО ИЗСЛЕДВАНЕ

Автори

  • Райна Димитрова Седянкова ВСУ Автор

DOI :

https://doi.org/10.53606/evfu.23.883-891

Ключови думи :

академична мотивация, личностно развитие, треньор, юноши, спортни танци, качествено изследване, мотивационни модели

Абстракт

Настоящата статия представя резултатите от проведено качествено изследване, основано на полуструктурирани интервюта с треньори по спортни танци. Целта на изследването е да се анализира възприятието на треньорите относно тяхната роля като ключов фактор за личностното и академичното развитие на спортуващи юноши в училищна възраст. Чрез тематичен анализ на събраните данни се идентифицират повтарящи се теми, модели и тенденции, отразяващи въздействието на треньорската фигура не само върху спортните постижения, но и върху академичната мотивация, стратегиите за учене, изграждането на саморефлексия и дисциплина у подрастващите. Получените резултати подчертават комплексната и мултифункционална роля на треньора в развитието на младите спортисти в условията на балансирано взаимодействие между спортната и образователната сфера.

Файлове за сваляне

Публикуван

2025-06-16

Брой

Раздел (Секция)

Статии

Категории

Как да цитирате

Седянкова, Р. (2025). РОЛЯТА НА ТРЕНЬОРА ЗА ЛИЧНОСТНО И АКАДЕМИЧНО РАЗВИТИЕ НА ЮНОШИ СПОРТИСТИ: КАЧЕСТВЕНО ИЗСЛЕДВАНЕ. E-Journal VFU, 23, 883-891. https://doi.org/10.53606/evfu.23.883-891