ТЕОРЕТИЧНИ РАКУРСИ ЗА ЕТАПИТЕ В РАЗВИТИЕТО НА ТАНЦОВОТО ИЗКУСТВО НА ФОЛКЛОРНА ОСНОВА ДО КРАЯ НА ХХ ВЕК
DOI :
https://doi.org/10.53606/evfu.23.657-665Ключови думи :
фолклорен ансамбъл, хореограф, художествена самодейност, танцов съставАбстракт
В статията се изследва историята на фолклорните танцови състави в България, акцентът е поставен на развитието им като танцови школи в контекста на икономическите и културни процеси. Очертават се три основни периода, които проследяват основите на сценичното танцовото изкуство на фолклорна основа, с първите организирани формации, както и административното управление на художествената самодейност като основополагающо за развитието им. Анализира се и значението на социалистическия период, в който танцовите школи стават важен елемент от културния живот като се подчертава масовото участие и съхранението на традиционния фолклор. В статията се извежда значнието на художествената самодейност като средство за културно възпитание и активна творческа работа в обществото.
Файлове за сваляне
Публикуван
Лиценз
Авторски права (c) 2025 E-Journal VFU

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.